الثلاثاء، 8 مارس 2011

مهما يقولوا لي عنك
قالوا لي عنك كلام أنا ما صدقتش
سمعت منهم ملام ضحكت ما زعلتش
لأني عارف أنك صدقة وطيبة
مهما يقولوا لي عنك لقلبي قريبة
الناس غيرانة منك وبيحسدوني عليكي
عايزيني أبعد عنك ومفكرش فيكي
مهما يقولوا كلام انا مش هاسمع لهم
ولا أعيش في الأوهام ولا أصدق كدبهم
مقدرش أشك فيكي وأنا قلبي حبك انتي
النظرة من عنيكي بكفاية يا حبيبتي
لأني عارف إنك صادقة وطيبة
مهما يقولوا لي عنك لقلبي قريبة


مظلوم
مظلوم ولا حد بينصفني من حقي أدافع عن حقي
والقدس حبيبتي دي أرضي أفديها بروحي وبدمي
سلاحي طوب وحجارة وباحارب وبكل جدارة
صامد وقصادي طيارة ولو هأموت وإيه يعني
من حقي أدافع عن أرضي ابدا يا يهود أرضي هتعود
بكرة هتعود هأفديها بروحي ودمي

تحرم علينا الحياة
تحرم علينا الحياة طول ما الأقصى أسير
وإيه فايدة قولة آه واحنا هنا قاعدين
لازم بقى نتكلم ونشوف حقنا فين
أبكي يا قلبي وتألم على حال المسلمين
وإيه معنى الحياة طول ما ألأقصى أسير
في قلوبنا ألف أه بقالها زمان وسنين
تعالى يا صلاح الدين شوف حال المسلمين
وتعالى شوف حطين على أيد أعداء الدين
الأقصى بقى أسير وبقالوا سنين حزين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق